sábado, 30 de octubre de 2010

Una visió comercial de la piràmide de Maslow

A continuació podeu veure com els publicistes aprofiten la teoria de la piràmide de les necessitats de Maslow per emportar-se-la al seu terreny i fer aquest curiós anunci on es veuen reflectits tots els nivells dels que parla aquest psicòleg americà.  La pregunta que ens hauríem de fer és en quin nivell de la piràmide de necessitats estaria realment la gasolina per un cotxe o bé en quin nivell estaria el fet de poder tenir un cotxe com aquest per a nosaltres!



En el cas de que no pugueu veure el video aquí us deixo l'enllaç del youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=WBAd99v9mn4

5 comentarios:

  1. L'objectiu dels anuncis de televisió és crear en l'espectador una necessitat. El vídeo m'ha fet pensar en una frase d'una persona que traballava amb mi en un banc "cal crear la necessitat del carnet, fer-los sentir que sense aquest s'estan perdent moltes oportunitats".

    Davant d'això i després dels vídeo que ens has penjat entenc perquè els anuncis de televisió a vegades són tant criticats (hi ha persones que pensen que realment ens volen manipular a través d'aquests).

    En aquest cas, l'anunci del vídeo es fonamenta en la teoria de Maslow per ser més creïble. Des del meu punt de vista, parlen del cotxe i implícitament volen que la persona/espectador s'hi senti identificat.


    Miriam

    ResponderEliminar
  2. Doncs, sí, senyor, Gerard! La publicitat intenta per tots els mitjans crear-nos falses "necessitats" per vendre'ns els seus productes. I en ocasions, ens enreden, no?

    ResponderEliminar
  3. Hola Gerard!

    M'ha agradat molt la teva aportació. Els publicistes abans de tot són psicòlegs! i saben com captar al seu públic. S'ha de reconèixer que l'anunci és molt bo. Ara bè, fer creure que l'autorealització s'aconsegueix gràcies a la Repsol.......

    Moltes gràcies per la teva aportació!! Fins aviat! ;)

    ResponderEliminar
  4. Hola Gerard,

    La teva aportació m'ha semblat molt interessant i curiosa. És impressionant com els anuncis de televisió ens volen vendre el seu producte i, en aquest cas, encara em sembla més impactant com utilitza la necessitat bàsica de l'autorealització per transmetre'ns que la podem aconseguir a través de la Repsol. És ben bé, que tothom mira pel seu negoci!

    Fins aviat!

    Núria,

    ResponderEliminar
  5. Hola Gerard!

    M'ha sorpres molt aquest anunci, sobretot el final, quan ha sortit la repsol com a estadi final de la piràmide, és brutal la manipulació en aquest anunci, et fa pensar lo crítics que hem de ser sempre en tot anunci. Gràcies per la teva aportació

    ResponderEliminar